Dag 10 Fish Eagle Safari 06: Moremi Game Reserve - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu Dag 10 Fish Eagle Safari 06: Moremi Game Reserve - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Dag 10 Fish Eagle Safari 06: Moremi Game Reserve

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Oktober 2016 | Botswana, Moremi

Zoals gebruikelijk, wanneer het kamp opgebroken moest worden, stonden we vroeg - om half 6 - op. Om 6 uur was er koffie met ontbijt, daarna braken we het kamp op en om kwart over 7 gingen we op pad naar ons volgend kamp aan het eind van het Moremi Game Reserve.
De rit erheen was meteen ook een safaridrive. We zagen ongelooflijk veel wild: olifanten, wildebeesten, warthogs, carmine bee eaters, impala, waterbuck, Tsessebe antilope, Krokodil, Red Lechwe antilope, nijlpaarden en wederom een prachtig luipaard! Fantastisch!
Om 12.00 kwamen we op de plek van ons kamp aan. Tent op gezet, geluncht, en daarna weer gezellig zitten kaarten met een aantal mensen van de groep. Tijd voor siësta. Ons kamp zat op een mooie locatie, maar het wemelde er van de brutale aapjes (vervet monkeys), en dus was het devies: tent dichthouden.
Kleine schrik: ik dacht even dat mijn kleine camera niet meer bruikbaar was. Felipe (professioneel fotograaf) uit onze groep keek er even naar en dacht dat er een zandkorrel in de weg zat. Even later deed de camera het (voorlopig) weer min of meer. Later zou het euvel verergeren en bleek de camera helemaal niet meer bruikbaar :-(
Om half vier 's middags gingen we op weg voor onze avondsafari. En wederom was het een fantastische belevenis. Bijna onwerkelijk, de hoeveelheid en diversiteit aan dieren die we zagen.
We begonnen met de luipaard die we eerder in de ochtend ook zagen. Deze zat nog steeds in dezelfde boom als waarin we hem aantroffen. Voor onze ogen daalde de luipaard af, en ging op jacht. Vervolgens zagen we ook: zebra's, warthogs, een hyena, Nijlvaraan, een krokodil, Red Lechwe antilopen, impala's, twee leeuwen en een heleboel olifanten. Het was een prachtig gezicht om de olifanten tegen een achtergrond van ondergaande zon een stofbad te zien nemen. En alsof het nog niet genoeg was, zagen we tegen het eind van de avondsafari ook nog wat kudu's (mannetjes: met enorme krulhoorns, en vrouwtjes: zonder hoorns) en als klap op de vuurpijl 3 honeybadgers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Moremi

Op safari in Botswana

Een jarenlange droom gaat in vervulling. Na jarenlang sparen, hopen, wanhopen, terug naar hopen en uiteindelijk daadwerkelijk regelen gaat het dan eindelijk gebeuren: ik ga een geweldige safarireis maken in Botswana, met een uitstapje naar de Victoria Falls in Zambia.
Ik begin met een avontuurlijke quadbike tour over de Makgadigadi Saltpans, alwaar ik onder de blote sterrenhemel blijf slapen, in alleen een slaapzak. Daarna ga ik de stokstaartjes bezoeken (dit was een grote wensdroom van me) in hun leefomgeving. Vervolgens maak ik met een groep van 12 mensen een 11-daagse safaritocht door de mooiste natuurgebieden in Botswana, zoals het Moremi Game reserve, Chobe National Park. Die 11-daagse safaritocht start geweldig met een 2-daagse tocht per mokoro door de Okavanga Delta! Aan het eind van de groepssafari bezoeken we de Victoria Falls in Zambia. Daarna vervolg ik mijn reis naar Mashatu waar ik ook nog een aantal safariritten zal doen met als ultiem hoogtepunt een bezoek aan Pete's Pond! Al jarenlang bestuur ik samen met een tiental andere vrijwilliger van all over the world een live streaming webcam die daar is gesitueerd. De camera bestuur ik vanaf mijn computer thuis. Nu ga ik eindelijk met eigen ogen wat ik tot nu toe door de ogen van de camera heb mogen bewonderen.
Na het 3-daagse verblijf in Mashatu vertrek ik weer richting nederland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

Dag 20 Johannesburg - Amsterdam

19 Oktober 2016

Dag 19 Mashatu Tent Camp - Polokwane -Johannesburg

18 Oktober 2016

Dag 18 Mashatu Tent Camp

17 Oktober 2016

Dag 17 Mashatu Tent Camp

16 Oktober 2016

Dag 16 Johannesburg - Mashatu Tent Camp
Marieke

Sportief, breed geinteresseerd, met als passie natuur en fotografie, en dol op koffie en chocola.

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10963

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Op safari in Botswana

Landen bezocht: