Dag 2 Johannesburg - Maun - Gweta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu Dag 2 Johannesburg - Maun - Gweta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Dag 2 Johannesburg - Maun - Gweta

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Oktober 2016 | Botswana, Maun

Slapen cq soezen onder het genot van al die spannende en nieuwe natuurgeluiden vas een bijzondere en fantastische ervaring. Pas na het opstaan heb ik kunnen ervaren hoe mooi Airport Game Lodge er eigenlijk bij ligt. Groot park met mooie tuin erom heen, met daarin veel (tamme) dieren, zoals Thomsongazelles, hartebeesten, steenbok en een paar iimpala's. Prachtige bloeiende planten gezien en een paartje wevervogels die het met elkaar aan de stok hadden.
Het ontbijt was uitstekend verzorgd. Fijn dat er WIFI in de ontbijtruimte was, zodat ik even een teken van leven kon geven aan het thuisfront. Erg leuk om zoveel enthousiaste reacties te lezen. Fijn dat iedereen mee geniet.
Om ca. 09.00 uur werd ik naar de luchthaven in Johannesburg gebracht voor mijn vlucht per BP212 naar Maun. De security check hier gaf een stuk minder gedoe dan op Schiphol het geval was.
Om 11.10 met een heel klein vliegtuigje van Air Botswana naar Maun gevlogen. Na twee uur vliegen stapten we uit, en WAM meteen in de heteluchtoven van beland. Het was snikheet in Maun.
Wat een piepklein luchthaventje is Maun in vergelijking met Schiphol.
Na het invullen van een formulier en de paspoortcontrole snel wat US dollars in Pula omgewisseld en vervolgens naar buiten gegaan. Hier trof ik degene aan die mij naar Planet Baobab bij Gweta zou brengen. Het bleek een zeer aardige man, en in een ruime wagen met airconditioning (heerlijk) werd het een dik 2 uur durende maar zeer plezierige rit, waarin we stopten voor een prachtige struisvogel, en een paar hartebeesten. We zagen ook nog een paar prachtige imposante Kudu mannetjes (antilopen). Veel loslopende geiten en ezels gezien onderweg, vrouwen in prachtige kledij. De vegetatie was deels erg droog (geen wonder gezien de hitte die al heel erg lang heerst), maar ook groen, en onderweg zagen we het landschap veranderen van landbouwgebieden naar gebieden waar het wild het voor het zeggen heeft. We kwamen veel termietenheuvels tegen.
Ook stenen hutjes met rieten daken gezien, waarin mensen leven.
Het was een rit waarin ik mijn ogen heb uitgekeken.
De aankomst bij Planet Baobab was geweldig! Het begon al met het grote roze stenen beeld van een aardvark dat vlak bij de ingang stond. Ik werd erg gastvrij ontvangen en kreeg een fantastische hut toebedeeld die van alle gemakken was voorzien en er heel sfeervol uitzag. De hut stond in een sprookjesachtig mooie omgeving met veel imposante Baobab bomen. Er waren veel tree squirrels (soort eekhoorntjes, watervlug) te zien.
Na een heerlijke douche op weg gegaan naar de lokatie voor het diner. Het park was erg sfeervol, zo prachtig verlicht.
Heerlijk chicken curry gegeten, en daarna even via de WIFI het thuisfront op de hoogte gebracht.
Op tijd naar bed, want de volgende dag stond de Quadbike Tour naar de Makgadigadi Pans op het programma, inclusief overnachtig en bezoek aan de stokstaartjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Maun

Op safari in Botswana

Een jarenlange droom gaat in vervulling. Na jarenlang sparen, hopen, wanhopen, terug naar hopen en uiteindelijk daadwerkelijk regelen gaat het dan eindelijk gebeuren: ik ga een geweldige safarireis maken in Botswana, met een uitstapje naar de Victoria Falls in Zambia.
Ik begin met een avontuurlijke quadbike tour over de Makgadigadi Saltpans, alwaar ik onder de blote sterrenhemel blijf slapen, in alleen een slaapzak. Daarna ga ik de stokstaartjes bezoeken (dit was een grote wensdroom van me) in hun leefomgeving. Vervolgens maak ik met een groep van 12 mensen een 11-daagse safaritocht door de mooiste natuurgebieden in Botswana, zoals het Moremi Game reserve, Chobe National Park. Die 11-daagse safaritocht start geweldig met een 2-daagse tocht per mokoro door de Okavanga Delta! Aan het eind van de groepssafari bezoeken we de Victoria Falls in Zambia. Daarna vervolg ik mijn reis naar Mashatu waar ik ook nog een aantal safariritten zal doen met als ultiem hoogtepunt een bezoek aan Pete's Pond! Al jarenlang bestuur ik samen met een tiental andere vrijwilliger van all over the world een live streaming webcam die daar is gesitueerd. De camera bestuur ik vanaf mijn computer thuis. Nu ga ik eindelijk met eigen ogen wat ik tot nu toe door de ogen van de camera heb mogen bewonderen.
Na het 3-daagse verblijf in Mashatu vertrek ik weer richting nederland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

Dag 20 Johannesburg - Amsterdam

19 Oktober 2016

Dag 19 Mashatu Tent Camp - Polokwane -Johannesburg

18 Oktober 2016

Dag 18 Mashatu Tent Camp

17 Oktober 2016

Dag 17 Mashatu Tent Camp

16 Oktober 2016

Dag 16 Johannesburg - Mashatu Tent Camp
Marieke

Sportief, breed geinteresseerd, met als passie natuur en fotografie, en dol op koffie en chocola.

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10961

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Op safari in Botswana

Landen bezocht: