Dag 12 Fish Eagle Safari 08: Savuti - Chobe River - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu Dag 12 Fish Eagle Safari 08: Savuti - Chobe River - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Dag 12 Fish Eagle Safari 08: Savuti - Chobe River

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Oktober 2016 | Botswana, Moremi

Vandaag stond een lange route naar Chobe River op het programma. Chobe River ligt niet ver van de grens met Namibië en Zambia vandaan.
Vroeg opgestaan, kamp opgebroken, alles ingepakt, ontbeten, en op weg.
De weg was deels hobbelig, zanderig en ook werd het al gauw bloedstollend heet.
We leken (drink)water tekort te komen. Het is tot nu toe buitengewoon heet geweest, we dronken waarschijnlijk meer dan vooraf ingeschat, en waarschijnlijk is er daarom te weinig ingeslagen.
Even waren zorgen maar aan het eind van de dag bleken we toch genoeg water te hebben waarmee we het tot aan Livingstone kunnen uitzingen.
We hielden weer de gebruikelijke fruitstop, en na passeren van een kampgrens was het tijd voor een heerlijke lunch bij Kavimba Gateway.
Botswana viert dit jaar de 50e verjaardag van haar onafhankelijkheid en dat was in elke plaats waar we doorheen reden goed te merken. Prullenbakken en eettafeltjes geheel geschilderd in de kleuren van de nationale vlag, zo ook hier bij Kavimba Gateway.
Op weg naar ons kamp zien we veel wild, met name bij de meanderende weg langs de Chobe River.
Pelikanen, sabelantilopen, vechtende zebra's. giraffen, kuddes olifanten (met kleintjes), struisvogels, lilac-breasted rollers, black-backed jackals, spotted hyena's, kudu's, Kori bustard, impala's, steenbok, gieren, waterbuck, grey go-away-birds: dat alles vertoonde zich aan ons. Echt fantastisch!
Aangekomen bij het kamp zetten we - voor de laatste keer - onze tenten op. In dit kamp zouden we 3 dagen (twee nachten) verblijven.
Na een douche en korte siësta kwam ik uit mijn tent en zag nog net op tijd, hoe een groepje olifanten (met een kleintje erbij) rustig vlak achter onze tenten langs voorbij marcheert. Niet veel later volgde nóg een groepje olifanten!
Eigenlijk zouden we nog een avondsafari doen, maar omdat iedereen zo moe was en we onze gidsen O.T. & O.T. wat welverdiende rust gunden, besloten we hiervan af te zien. In plaats van de avondsafari besloten we de volgende ochtend extra vroeg op pad te gaan.
Lekker gegeten. Wijn van Monica erbij, en een toetje van marshmallows gedoopt in chocola maakte de avond compleet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Moremi

Op safari in Botswana

Een jarenlange droom gaat in vervulling. Na jarenlang sparen, hopen, wanhopen, terug naar hopen en uiteindelijk daadwerkelijk regelen gaat het dan eindelijk gebeuren: ik ga een geweldige safarireis maken in Botswana, met een uitstapje naar de Victoria Falls in Zambia.
Ik begin met een avontuurlijke quadbike tour over de Makgadigadi Saltpans, alwaar ik onder de blote sterrenhemel blijf slapen, in alleen een slaapzak. Daarna ga ik de stokstaartjes bezoeken (dit was een grote wensdroom van me) in hun leefomgeving. Vervolgens maak ik met een groep van 12 mensen een 11-daagse safaritocht door de mooiste natuurgebieden in Botswana, zoals het Moremi Game reserve, Chobe National Park. Die 11-daagse safaritocht start geweldig met een 2-daagse tocht per mokoro door de Okavanga Delta! Aan het eind van de groepssafari bezoeken we de Victoria Falls in Zambia. Daarna vervolg ik mijn reis naar Mashatu waar ik ook nog een aantal safariritten zal doen met als ultiem hoogtepunt een bezoek aan Pete's Pond! Al jarenlang bestuur ik samen met een tiental andere vrijwilliger van all over the world een live streaming webcam die daar is gesitueerd. De camera bestuur ik vanaf mijn computer thuis. Nu ga ik eindelijk met eigen ogen wat ik tot nu toe door de ogen van de camera heb mogen bewonderen.
Na het 3-daagse verblijf in Mashatu vertrek ik weer richting nederland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

Dag 20 Johannesburg - Amsterdam

19 Oktober 2016

Dag 19 Mashatu Tent Camp - Polokwane -Johannesburg

18 Oktober 2016

Dag 18 Mashatu Tent Camp

17 Oktober 2016

Dag 17 Mashatu Tent Camp

16 Oktober 2016

Dag 16 Johannesburg - Mashatu Tent Camp
Marieke

Sportief, breed geinteresseerd, met als passie natuur en fotografie, en dol op koffie en chocola.

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 10970

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Op safari in Botswana

Landen bezocht: