Dag 4 Makgadigadi Pans - Planet Baobab - Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu Dag 4 Makgadigadi Pans - Planet Baobab - Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Dag 4 Makgadigadi Pans - Planet Baobab - Maun

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Oktober 2016 | Botswana, Maun

Na een mooie nacht onder de sterrenhemel zonder al teveel slaap om 06.00 uur op en na een snelle koffie met muffin kamp opgebroken en op de weg terug naar Planet Baobab. We zagen heel onderweg: yellow-billed hornbill, glossy starling en een enorme olifant (een mannetje).
Weer aangekomen bij Planet Baobab ontbeten, uitgecheckt en rond 11.00 werd ik opgehaald voor de reis naar miijn tussenstop bij Island Safari Lodge in Maun. Daar zou de volgende dag de 11-daagse Fish Eagle Safari van start u gaan.
De rit naar Maun was spectaculair. We zagen totaal onverwachts heel veel dieren: 5 struisvogels (2 mannetjes, 3 vrouwtjes). 2 daarvan staken voor onze neus de weg over! Verder zagen we een paar groepjes zebra's, 4 giraffes, en wederom een indrukwekkend grote olifant.
We moesten stoppen voor een hawk eagle die voor onze ogen op de weg landde.
Ongelooflijk. Zelfs de driver/gids stond er perplex van. Wat hadden we een geluk!
Aangekomen bij Island Safari Lodge ingecheckt aldaar. Het zou nog tot 14.00 uur duren voor ik mijn appartementje in kon (zij (mensen van de lodge) noemden dat een "room", maar het was toch echt een heus appartementje) en na achterlating van mijn bagage in het kantoor ben ik toen eerst maar gaan lunchen.
Island Safari Lodge lag er heel fraai bij. Deed tropisch aan met weelderige begroeiing vol planten en bloemen. Heel veel vogels, tree squirrels en brutale vervet monkeys gezien.
Vanaf mijn lunchplek was er een schitterend uitzicht over het water.
Heerlijk gelunched en even een paar berichtjes de deur uit gedaan.Dat was de laatste gelegenheid, want de komende Fish Eagle Safari in de bush hadden we uiteraard geen wifi. Uiteraard was dat geen probleem, maar toch handig dat iedereen vooraf even wist dat het goed ging.
Ik zag een paartje grey-headed hornbills samen bij hun nest bezig in een boom waar ik fraai uitzicht op had.
Ook hoorde (heel fraai geluid) en zag ik de Burchell's coucal, een prachtvogel.
Na de lunch kon ik mijn appartement betrekken, met de waarschuwing vooral de ramen en deuren dicht te houden in verband met de brutale aapjes.
Ik was gaar van het vele reizen van die dag en voelde het gebrek aan slaap dus wilde heel graag een douche nemen en even op mezelf zijn.
Helaas: ik was bijna klaar om de douche in te gaan toen er op de deur werd geklopt.
Bushway (organisator van de Fish Eagle Safari) had wat vragen over het water/drankjes die ik had besteld voor de komende safari. Er rees een misverstand over of die bestelling nu wel of niet was gedaan. Gelukkig bleek later dat alles gewoon in orde was.
Alsnog heerlijk gedouched, even bijgekomen en vlak voor het avondeten nog even het terras (met uitzicht over water) op gegaan. Park was prachtig verlicht. Geluiden fantastisch. Kikkers en padden in alle soorten en maten lieten uitgebreid van zich horen. Heerlijk!
Lekker gegegen: vegetarische lasagne. Koffie toe en op tijd naar bed en alvast dromen over de besteming van de volgende dag: de Okavanga Delta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Maun

Op safari in Botswana

Een jarenlange droom gaat in vervulling. Na jarenlang sparen, hopen, wanhopen, terug naar hopen en uiteindelijk daadwerkelijk regelen gaat het dan eindelijk gebeuren: ik ga een geweldige safarireis maken in Botswana, met een uitstapje naar de Victoria Falls in Zambia.
Ik begin met een avontuurlijke quadbike tour over de Makgadigadi Saltpans, alwaar ik onder de blote sterrenhemel blijf slapen, in alleen een slaapzak. Daarna ga ik de stokstaartjes bezoeken (dit was een grote wensdroom van me) in hun leefomgeving. Vervolgens maak ik met een groep van 12 mensen een 11-daagse safaritocht door de mooiste natuurgebieden in Botswana, zoals het Moremi Game reserve, Chobe National Park. Die 11-daagse safaritocht start geweldig met een 2-daagse tocht per mokoro door de Okavanga Delta! Aan het eind van de groepssafari bezoeken we de Victoria Falls in Zambia. Daarna vervolg ik mijn reis naar Mashatu waar ik ook nog een aantal safariritten zal doen met als ultiem hoogtepunt een bezoek aan Pete's Pond! Al jarenlang bestuur ik samen met een tiental andere vrijwilliger van all over the world een live streaming webcam die daar is gesitueerd. De camera bestuur ik vanaf mijn computer thuis. Nu ga ik eindelijk met eigen ogen wat ik tot nu toe door de ogen van de camera heb mogen bewonderen.
Na het 3-daagse verblijf in Mashatu vertrek ik weer richting nederland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

Dag 20 Johannesburg - Amsterdam

19 Oktober 2016

Dag 19 Mashatu Tent Camp - Polokwane -Johannesburg

18 Oktober 2016

Dag 18 Mashatu Tent Camp

17 Oktober 2016

Dag 17 Mashatu Tent Camp

16 Oktober 2016

Dag 16 Johannesburg - Mashatu Tent Camp
Marieke

Sportief, breed geinteresseerd, met als passie natuur en fotografie, en dol op koffie en chocola.

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 10975

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Op safari in Botswana

Landen bezocht: