Dag 15 Livingstone - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu Dag 15 Livingstone - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marieke Nistelrooij - WaarBenJij.nu

Dag 15 Livingstone - Johannesburg

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Tot 06.00 heb ik "uitgeslapen". Daarna ben ik op mijn gemak mijn bagage opnieuw gaan herinpakken in verband met de komende vlucht naar Johannesburg.
Eerst nog om half 8 ontbeten met de "Fish Eagle Safari"-groep, en het bestelde souvenirshirt ontvangen. Het bleek hier en daar mis te zijn gegaan met de bestellingen. Ik had kreeg een fraai shirt, met motieven erop die niet door mij, maar door een ander waren besteld. Een ander kreeg een shirt in een totaal verkeerde kleur. Met enig onderhandelwerk is alles goed en naar tevredenheid opgelost. Jammer alleen dat de naam van één van de groepsleden verkeerd op het shirt gespeld stond.
We namen afscheid van O.T. en Ben, zij gingen als eerste weg.
Om 9.00 uur heb ik mijn bagage naar de receptie gebracht en heb mezelf uitgechecked. Ik zou pas om 11.00 worden afgehaald voor de rit naar de luchthaven van Livingstone, dus het was fijn dat mijn bagage zolang even achter de receptie kon worden gestald. De wachttijd heb ik doorgebracht in de lounge bij het zwembad, samen met nog wat anderen van de groep.
Ik heb nog een foto genomen van één van de bordjes "beware hippos" die her en der in het lodgegebied waren opgehangen.
Er zitten inderdaad diverse nijjlpaarden in het omringende water, en die bleken nogal luidruchtig en ook agressief te kunnen zijn. Dat luidruchtige hebben we gemerkt tijdens het avonddiner, het aggressieve gelukkig niet.
Om half 11 namen we afscheid van Monica en Marty.
Een half uur later was het mijn beurt om afscheid te nemen van de rest.
De mailadressen zijn uitgewisseld, leuk om straks foto's met elkaar te kunnen delen wanneer iedereen weer thuis is, en via social media als facebook elkaar nog eens te kunnen spreken.
Om 11.00 werd ik opgehaald en na oppikken van iemand anders die naar het vliegveld moest, op weg gegaan naar het vliegveld in Livingston. Aldaar ging het inchecken vlot.
De vlucht verliep perfect, en na een poosje wachten werd ik in Johannesburg opgehaald en overgebracht naar Airport Game Lodge. Ik had daar al eerder overnacht aan het begin van deze trip. Erg prettige locatie.
Het was een stuk minder warm dan in Zambia. Er woei een heerlijk windje en het was zelfs wat bewolkt.
Gegeten en daarna buiten voor mijn lodge een tijdje koffie zitten drinken tot het donker werd. Erg relaxed gevoel. Ik verheugde me al op mijn komend de trip naar Mashatu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Op safari in Botswana

Een jarenlange droom gaat in vervulling. Na jarenlang sparen, hopen, wanhopen, terug naar hopen en uiteindelijk daadwerkelijk regelen gaat het dan eindelijk gebeuren: ik ga een geweldige safarireis maken in Botswana, met een uitstapje naar de Victoria Falls in Zambia.
Ik begin met een avontuurlijke quadbike tour over de Makgadigadi Saltpans, alwaar ik onder de blote sterrenhemel blijf slapen, in alleen een slaapzak. Daarna ga ik de stokstaartjes bezoeken (dit was een grote wensdroom van me) in hun leefomgeving. Vervolgens maak ik met een groep van 12 mensen een 11-daagse safaritocht door de mooiste natuurgebieden in Botswana, zoals het Moremi Game reserve, Chobe National Park. Die 11-daagse safaritocht start geweldig met een 2-daagse tocht per mokoro door de Okavanga Delta! Aan het eind van de groepssafari bezoeken we de Victoria Falls in Zambia. Daarna vervolg ik mijn reis naar Mashatu waar ik ook nog een aantal safariritten zal doen met als ultiem hoogtepunt een bezoek aan Pete's Pond! Al jarenlang bestuur ik samen met een tiental andere vrijwilliger van all over the world een live streaming webcam die daar is gesitueerd. De camera bestuur ik vanaf mijn computer thuis. Nu ga ik eindelijk met eigen ogen wat ik tot nu toe door de ogen van de camera heb mogen bewonderen.
Na het 3-daagse verblijf in Mashatu vertrek ik weer richting nederland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

Dag 20 Johannesburg - Amsterdam

19 Oktober 2016

Dag 19 Mashatu Tent Camp - Polokwane -Johannesburg

18 Oktober 2016

Dag 18 Mashatu Tent Camp

17 Oktober 2016

Dag 17 Mashatu Tent Camp

16 Oktober 2016

Dag 16 Johannesburg - Mashatu Tent Camp
Marieke

Sportief, breed geinteresseerd, met als passie natuur en fotografie, en dol op koffie en chocola.

Actief sinds 26 Aug. 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 10997

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Op safari in Botswana

Landen bezocht: